Bagaimana untuk Turunkan Kolesterol Anda Sememangnya, Tanpa Statin

Bagaimana untuk Turunkan Kolesterol Anda Sememangnya, Tanpa Statin

Anda telah diberitahu bahawa tahap kolesterol anda adalah terlalu tinggi dan statin adalah dicadangkan. Tetapi anda mencari jalan bagaimana untuk menurunkan kolesterol anda secara semulajadi. Anda tidak mahu untuk mengambil statin. Anda tahu mereka boleh menyebabkan kanser pada tikus.

Dengan mencari cara-cara semula jadi untuk menurunkan kolesterol anda, anda mungkin mendapati, yang sebenarnya, anda tidak perlu untuk menurunkan kolesterol anda. Ia hanya denda cara ia.

Kolesterol bukan racun jahat dalam darah anda yang perlu dikawal. Ia adalah produk yang normal dan semula jadi hati anda, penting untuk kesihatan yang baik anda. Jika anda memakan banyak kolesterol dalam diet anda, hati anda akan melambatkan pengeluarannya. Jika anda makan sedikit, anda hati akan meningkatkan pengeluarannya.

Kolesterol dengan sendiri bukan masalah. Walau bagaimanapun, jika ia rosak, maka ia adalah. Dan ini datang kira-kira dari pemanasan ia kepada suhu yang tinggi dan dengan memprosesnya.

Memakan daging mentah tidak akan memberi kesan kepada anda. Memakan daging yang dimasak tidak memberi kesan kepada anda. Memasak menyebabkan kerosakan.

Kolesterol dibawa ke arteri anda oleh LDL, lipoprotein ketumpatan rendah. Ia diangkut dari arteri anda ke hati anda oleh HDL, lipoprotein ketumpatan tinggi.

Jika anda mempunyai bacaan yang tinggi LDL, ia bermakna anda mempunyai tahap kolesterol yang tinggi rosak dalam darah anda. Dan ia adalah tahap yang tinggi LDL yang boleh menyumbang kepada penyakit jantung. Jika bacaan HDL anda adalah tinggi, ia bermakna anda tidak mempunyai masalah dengan kolesterol yang rosak. Dengan mengurangkan kolesterol anda secara umum boleh menurunkan LDL anda, tetapi ia juga merendahkan HDL anda.

Ia sering mencadangkan bahawa tahap anda perlu 70 mg / dL. Ini adalah sangat rendah dan boleh menyumbang kepada kekurangan n vitamin D, kepada kemurungan, ketidakseimbangan hormon, walaupun kepada strok. Dengan mengurangkan tahap, terdapat peningkatan dramatik dalam bilangan jualan statin. Yang mendapat faedah paling banyak daripada ini?

Lebih penting adalah nisbah HDL kolesterol dan trigliserida untuk HDL Bekas hendaklah sekurang-kurangnya 25%, lebih sebaik-baiknya. Yang terakhir ini harus 2,0 atau lebih rendah.

Apabila nisbah ini adalah teratur dan anda tidak mengambil apa-apa (atau sedikit) kolesterol rosak, maka ia telah menunjukkan bahawa ia benar-benar tidak kira jika bacaan adalah 350 mg / dL (9.0 mmol / L) atau lebih.

Jadi, anda boleh dengan mudah menurunkan bacaan anda dengan menukar diet anda, tetapi mengambil kira sama ada anda benar-benar perlu, dengan mendapatkan keputusan ujian dan melakukan pengiraan sendiri.

Mengawal kesihatan anda sendiri. Tiada seorang mempunyai minat di dalamnya, daripada yang anda lakukan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar