Remedy asid Based kuku jari kaki Kulat - Tahu Komposisi mereka dan Kebimbangan Keselamatan Kemungkinan Sebelum Menggunakan

Remedy asid Based kuku jari kaki Kulat - Tahu Komposisi mereka dan Kebimbangan Keselamatan Kemungkinan Sebelum Menggunakan

Rawatan asid berasaskan sebagai kulat kuku jari kaki ubat berada di barisan hadapan penawar alternatif. Adalah dipercayai bahawa asid dalam setiap rawatan alternatif bertanggungjawab membersihkan jangkitan kulat. Dan pelbagai keasidan asid berdasarkan setiap ubat kulat kuku jari kaki berbeza-beza mengikut komposisi kimia mereka. Asid ringan digunakan sebagai rawatan kulat jangkitan adalah cuka, hidrogen peroksida dan penyelesaian bir acidophilus. Asid dengan sifat-sifat menghakis yang kuat adalah peracetic dan peluntur. Semua asid ini digunakan untuk merawat jangkitan yang menyerap, jatuh dan calitan.

Cuka - dua jenis cuka digunakan sebagai kulat kuku jari kaki ubat adalah cuka epal cider dan cuka putih tadi. Asid asetik dalam ia memberikan harta antimikrobial. Ia dianggap ringan kerana kandungan asid asetik dalam cuka tidak melebihi 5% hingga 7%.
Hidrogen peroksida juga dianggap ringan; yang dijual di kaunter terdiri daripada hanya 3% daripada peroksida. Harta penyingkiran sebenar yang di pengoksidaan kuman. Peroksida juga hadir dalam pelbagai jenis buah-buahan dan sayur-sayuran, siaran vitamin C peroksida ke dalam sistem dan adalah isyarat untuk pembiakan sel-sel darah putih pada sel-sel yang rosak atau dijangkiti.
Acidophilus bir adalah gabungan tiga bahan-bahan; cuka, bir dan acidophilus bakteria. Ia berfungsi dalam dua cara; asid dalam cuka diperkukuhkan oleh tindakan pengimbang bakteria asid penyayang. Ini kulat kuku jari kaki ubat digunakan sebagai rendam, menenggelamkan kaki dan biarkan menginap di penyelesaian untuk tiga puluh minit untuk satu jam.
Asid menghakis kuat digunakan oleh orang lain untuk memastikan kecekapan penyingkiran kulat, bahan-bahan ini kebanyakannya digunakan sebagai disinfektan dan antiseptik untuk perkakas, lantai dan seluruh bilik mandi; untuk menghilangkan acuan dan cendawan.
Asid peracetic adalah campuran cuka dan hidrogen peroksida. Ia adalah asid yang kuat dan harus digunakan dengan berhati-hati. Ada yang membuktikan keberkesanannya tetapi sebelum menggunakan ini ubat kulat kuku jari kaki, ujian yang lebih baik dengan kulit anda. Jika terdapat sebarang tanda-tanda kerengsaan, tidak menggunakannya. Jika tidak ada, anda boleh meneruskan, tempoh maksimum rawatan tidak boleh bertahan selama lebih daripada 15 minit; dan kemudian basuh dengan sabun dan teliti air untuk membilas semua bahan pada kulit.
Bleach memutihkan pakaian putih berwarna dan kotor; ia juga merupakan disinfektan dan antiseptik digunakan pada lantai dan bilik mandi. Ia mempunyai sifat-sifat pengoksidaan daripada hidrogen peroksida dan asas berasid daripada gabungan hidrogen dan klorin. Ia adalah salah satu ubat alternatif yang terkemuka daripada jangkitan kulat.
Dalam menggunakan ini jenis asid sebagai kulat kuku jari kaki ubat meneruskan dengan berhati-hati. Asid sama ada ringan atau lebih kuat boleh menyebabkan kerengsaan dan membawa kepada dermatitis merengsa. Terdapat ubat lain yang boleh dilihat pada atau penyelidikan yang memberikan kecekapan yang sama tetapi tanpa kerengsaan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar